среда, 15 октября 2008 г.

computer desks made of pine



Frans Hals.
Mijn fascinatie voor deze schilderer was al vroeg geboren. Zijn werken met licht en speelse gezichten vond ik al vroeg een boeiend spel.
Ook mijn tante die toen bij het Mauritshuis werkte was er gebiologeerd over. Een boek die mijn vader van haar kreeg over Frans Hals was heel erg mooi en heb ik in mijn jeugd vaker bekeken. Goh wat was ik ook trots op mijn tante dat ze daar in het Mauritshuis werkte. Daar ging ik na afloop van school vaker even langs.
Afgelopen zondag was er een televisie-uitzending over deze kunstenaar en ik heb er heerlijk naar gekeken. Mijn handen werden even de handen van Frans Hals. Ik werd als het ware in zijn emotie en in zijn leven geplaatst en zijn manier van schilderen was als een streling waarin hij de mensen met liefde benaderde. Kleurrijk en grappig, luchtig en vol gevoel.. Vele emoties passeerde de revue en ik heb heerlijk genoten van de schilderijen die zij toen lieten zien. De statige heren die hij als opdracht heeft gemaakt met de kanten kragen en mouwen zoals men die� toen droegen en dan toen hij ouder was de lossere werken, waarin hij gewone taferelen heeft geschilderd, zoals de gispy woman, die bijna impressionistisch kunnen zijn.
Een foto in het bijzonder raakte me. Het was de foto van een zigeuner meisje en het leek net alsof in in een ander persoon gezogen werd die ik kende. Het gezicht veranderde plots is het gezicht die ik kende en ik moest een paar keer kijken of het echt zo was.
Ik heb even genoten omdat ik even Frans Hals mocht zijn en zijn leven mocht bekijken vanuit zijn ogen en vanuit zijn passie. Als een kadootje werd het mij geschonken.



computer desks made of pine, computer desks melbourne, computer desks mission, computer desks mobile.



Комментариев нет: